Nuftang add

Rabu, 17 Oktober 2012

Simpan Dinar untuk Kahwin


 Assalammualaikum dan Salam Sejahtera pembaca sekalian....





Setiap insan yang masih bujang pastinya mengimpikan untuk mendirikan mahligai perkahwinan. Tambahan lagi yang sudah mempunyai pilihan hati sendiri. Namun terdetik di hati bagaimana ingin mengumpulkan wang untuk menjayakan majlis perkahwinan tersebut. Tapi bagaimana dengan kos kahwin?


Kos perkahwinan

Secara puratanya kos perkahwinan hari ini mencecah RM20 000 bahkan ada yang mencecah RM30 000 untuk sebuah majlis yang sederhana. Bagaimana hendak menampung kos perkahwinan yang semakin lama semakin mahal ini?

Sebenarnya perkahwinan hanya perlu dilakukan secara sederhana sahaja menurut ajaran agama. Namun atas desakan keluarga dan faktor persekitaran kosnya turut meningkat.


Dinar untuk Kahwin
Dinar dapat membantu anda yang bercadang melangsungkan perkahwinan. Katakan anda ingin berkahwin dalam tempoh 5 tahun dari sekarang iaitu pada tahun 2017. Bujet perkahwinan anda pula dianggarkan RM25 000.

Berapa keping dinarkah yang anda perlukan?

 


Katakan anda membeli dinar tersebut sekarang berapa yang perlu dikeluarkan?





Anda perlu memikirkan cara mengumpul wang sejumlah  RM 12 954.00 sahaja. Sememangnya jumlah ini agak  besar jika dikeluarkan sekaligus. Anda boleh membuat perancangan awal untuk menghindari masalah ini.

Anda boleh menggunakan dua tahun pertama untuk membeli emas secara sedikit demi sedikit tapi konsisten. Lihatlah pengiraan dibawah.



 

Bagaimana? Sudah bersemangat untuk menyimpan emas untuk berkahwin? Mulakan sekarang.

Hubungi saya untuk belian emas perkahwinan anda.


Saya telah bermula…anda bila lagi?


Salam dari admin. 

Fadzilan bin Tomi
Public Gold Dealer
PG025782
0148938770

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...