Nuftang add

Rabu, 5 September 2012

Beli dan tunggu atau tunggu dan beli?


Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca sekalian…

“ Best juak investment tok , Kelaklah kmk meli, buat masa tok gik nangga performance lok…mun bagus rupa gaya kamek contact ktk,”

(Edisi bahasa Sarawak)

Terjemahannya….
Menarik  juga pelaburan emas nie, nantilah saya beli ,nak lihat prestasi emas dulu…kalau bagus dan menarik nanti saya maklumkan”,




Inilah ayat yang biasa saya dengar sekiranya saya memperkenalkan produk Public Gold kepada rakan-rakan rapat saya yang berpotensi menjadi buyer mahupun deler. Dan jawapan saya mudah iaitu ok.

Walaupun mempunyai buget yang cukup namun ada masanya kita hanya suka menunggu dari membeli. Kita menunggu untuk melihat harga naik tapi tidak juga membeli…apabila harga mencapai tahap yang tinggi hati kecil berkata menyesal tak beli.. ilek lok ngipak rega (tunggu dulu pantau harga).

Selepas itu kita mengharap harga turun.tup tap tup tap turun harga… masih juga kita menunggu (hold on dulu).Hati kecil pun berkata tunggu turun sikit lagi. Last-last harga naik mendadak dan akhirnya kita menelan kekecewaan kerana terlepas peluang yang menarik.

Ingatlah… Peluang yang menarik selalunya datang pada masa yang salah…. Seperti masa harga menurun kita tidak cukup wang untuk membelinya…

Apa kata… kira bujet anda sekarang… sekiranya ada baki belilah emas walaupun satu dinar. Sekiranya tidak boleh secara Lum sum belilah secara EPP dan tunggu  sambil melihat prestasi.


Saya telah bermula…anda bila lagi?


Salam dari admin. 

Fadzilan bin Tomi
Public Gold Dealer
PG025782
0148938770

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...