Nuftang add

Selasa, 11 September 2012

Menabung…. Tukarkan wang anda kepada dinar



Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca setia sekalian......


Tabiat menabung sepatutnya dijadikan amalan dan diajar kepada anak-anak kita. Teringat saya di zaman kanak-kanak, habis bekas powdar  dijadikan tabung. Budak-budak dulukan lebih kreatif. Kesannya sehingga ke hari ini saya masih menyimpan menggunakan kaedah menabung.

Mengapa kita mengwujudkan tabungan bergantung kepada matlamat keperluan kita pada masa akan datang. Ada juga yang menabung untuk membayar pendahuluan rumah mahupun kereta. Kebiasaannya kita perlu menyediakan bayaran muka sebanyak 10% dari harga rumah mahupun kereta.

Sekiranya anda berniat untuk membeli rumah beharga RM 240 000. Anda sekurang-kurangnya mempunyai RM 24000 untuk membayar wang pendahuluan rumah.Ini tidak termasuk kos lain seperti lawyer fee,wang pendahuluan penyambungan elektrik dan air dan beberapa kos yang lain.

Cuba belek-belek tabung anda dan kira-kirakan manalah tahu wang syiling yang anda simpan bertahun-tahun atau berbulan-bulan itu telah cukup untuk membeli dinar pertama anda. Lebih baik anda menukarkan syiling anda kepada dinar emas.

Mengapa? 

Daripada anda membiarkan syiling anda duduk diam di dalam tabung anda, lebih baik melihat ia begerak cergas mengikut harga pasaran emas kerana harga emas berubah dari masa ke semasa. Secara puratanya harga emas meningkat dari tahun ke tahun. 

Dengan menukar syiling simpanan anda kepada emas ia dapat menambat nilai wang yang semakin menyusut dari hari ke hari akibat Inflasi. Bagi anda yang mempunyai syiling yang cukup bermulalah sekarang. Hubungi saya untuk dinar pertama anda.

Saya telah bermula...anda bila lagi?


Salam dari admin.

Fadzilan bin Tomi 
Public Gold Dealer 
PG025782 
0148938770




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...